Figyelemfelkeltő sajtóanyagot, promóciós szöveget vagy bejegyzést szeretnél írni? Ne a klasszikus alany+állítmány+tárgy mondatösszeállításban gondolkodj. A kulcs a szöveg első mondatának első szava lesz. Ez fogja felkelteni az olvasó figyelmét. Az első szavak észlelésekor dől el, hogy továbbolvasunk-e.
Példákon mutatom, hogyan ne csináld:
Kulcsszó: „különleges”
Mit akarunk kiemelni? Azt, hogy különleges programokat fogunk bemutatni a válogatásban. Tehát:
Különleges családi programok várják az érdeklődőket a húsvéti hétvégén az ország minden táján. Izgalmas időtöltési lehetőségeket válogattunk össze ajánlatunkban.
Kulcsszó: „húsvét”
Ebben az anyagban nem arra kívánjuk felhívni a figyelmet, hogy van egy témahetünk, hanem arra, hogy a húsvétra fogunk fókuszálni:
A húsvéti készülődés és a nagyhét szokásainak bemutatása lesz a tavaszi témahét központi gondolata.
Kulcsszó: „fának ütközött”
Íme a fenti szöveg figyelemfelkeltő megfogalmazása:
Fának ütközött egy személyautó a 34-es főúton, Tiszafüred közelében.
Bátran játssz a szövegindító mondatoddal, és a kulcsszót tedd előre!
Ingyen kijavítom a nyomdába szánt anyagodat!