Pályázat népszerűsítése

Pályázat népszerűsítése? Számos pályázati kiírás érkezik hozzánk azzal a kéréssel, hogy tegyük közzé a felületeinken. Egy levél kíséretében elküldik a sok oldalas, teljes pályázatot, mint híranyagot, majd hátradőlnek a karosszékben, hogy megtették, amit lehetett, elküldték mindenfelé népszerűsítés céljából. Ha nem jelenik meg, hát nem jelenik meg, de ők kiküldték, hát nem lehet mit tenni.

Ha népszerűsíteni szeretnénk a pályázatot, akkor tisztességesen meg kell írni a hírt róla. Ugyanúgy, mint egy sajtóközleményt egy esemény beharangozásához. Különben munkát adunk a címzetteknek, akik lehet, hogy nem érnek rá arra, hogy elolvassanak egy 8-10 oldalas pályázati kiírást, hogy kiszedjék belőle a lényegi részeket, és megírják róla az emészthető anyagot.

Hogyan írj hírt a pályázati kiíráshoz?

Ezeket az információkat gyűjtsd ki a pályázatból:

  • a pályázat kiírója,
  • célja, apropója,
  • tárgya, milyen anyagokat várnak,
  • kik pályázhatnak,
  • beadási határidő,
  • díjazás,
  • hová, milyen formában kell beadni,
  • hol olvashat további részleteket,
  • a saját honlapodra mutató link.

Ezeket az alapinformációkat hírszerűen kell megírni, azaz az első mondatba tegyük a lényeget. Ez nem több, mint néhány mondat. Fontos, hogy első szám harmadik személyben írjunk magunkról, mintha más írna a mi pályázatunkról:

„Képzőművészeti pályázatot írt ki Piripócs Önkormányzata.”

Írj levelet a megcélzott médiumnak, amelyben megkéred őket, tegyék közzé az anyagodat. A pályázat népszerűsítésére megírt anyagot mellékletben, wordben küldd el, és csatold a teljes pályázati kiírást. Fotót is mellékelj, amellyel illusztrálhatják a pályázati kiírásodat. Hidd el, megéri! A képpel megjelent hírekre többen kattintanak.

Így küldd el a médiához

Amikor egy pályázatot végre formába öntöttük, elérkezik a következő lépés: az anyag tényleges eljuttatása a médiához. Az írás után nem elég csupán elküldeni a híranyagot – fontos, hogy megfelelő módon és elvárás szerint tedd ezt, hogy a lehető legtöbben elérjék.

A levél, amellyel megkeressük a médiát, legyen udvarias, lényegre törő, és minden szükséges adatot tartalmazzon. A pályázat népszerűsítésére szánt anyagot csatoljuk mellékletként, hogy könnyen elérhető legyen a címzettek számára. Érdemes fotót mellékelni, hiszen a képek segítenek abban, hogy az anyag még figyelemfelkeltőbb legyen. A tapasztalatok szerint a képpel kiegészített bejegyzések általában több kattintást generálnak, ami növeli a pályázat láthatóságát.

Pályázat népszerűsítése – Mire figyelj még?

Amikor a médiával kapcsolatba lépünk, arra kell fordítanunk a legnagyobb figyelmet, hogy világosan és precízen fogalmazzunk. Ügyeljünk arra, hogy az üzenetünk átjöjjön, és a címzett számára ne okozzon nehézséget az anyag megértése vagy publikálása. Ha jól dolgoztunk a híranyaggal, és megfelelő támogatást biztosítunk a médiának, akkor biztos lehetünk abban, hogy a megfelelő helyeken és formában fog megjelenni.

Szívesen veszem, ha a fentiekről megírod hozzászólásban a tapasztalataidat!

Ingyen kijavítom a nyomdába szánt anyagodat!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük