Marketing

Árkommunikációs kampány

Egy élelmiszer kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó bolthálózat árkommunikációs kampányában a televízió, az óriásplakát és az akciós szórólapok felületei által nyújtott lehetőségekkel éltünk. Kétéves szerződést kötöttünk egy híres emberrel, hogy az arcával reklámozhassuk termékeinket. 15 másodperces tévéreklámjainkat az akciós időszakokban vetítették – évente összesen kilencszer.

Forgalomösztönző promóció

Promócióinkkal a májusi, illetve a karácsony előtti (november és december havi) forgalomnövekedést céloztuk meg. Meghatározott érték és bizonyos termék vásárlása után kaparós sorsjegyet kapott a vásárló, amelyet SMS-játékkal kombináltunk. A nyeremény: kedvezmény a következő vásárlásból, illetve vásárlási utalvány.

Hűségakció

Hűségakcióinkat általában kedvezményes edényvásárláshoz kötöttük. A vásárló az elköltött pénzösszegei után összegyűjtött hűségpontok beváltásával kapta meg a kedvezményt.

Sajátmárkás nyereményjáték

Ez is egyfajta hűségakció. Sajátmárkás nyereményjátékunkban havonta tíz darab praktikus konyhai eszközt sorsoltunk ki a vásárlóink között. Összegyűjtötték és postázták tíz darab márkatermék vonalkódját. Havonta kötel kétezer játékosunk volt ezen a nyereményjátékon.

Karitatív promóció

Minden évben kötel kétezer általános iskolai osztályt mozgatott meg sajátmárkás termékeink vásárlására ösztönző karitatív programunk. A lényege, hogy az iskolások kivágták sajátmárkás termékeink forgalmazói feliratát, és osztályonként összegyűjtve beküldték részünkre. Évente több tízmillió forintot osztottunk szét osztálykirándulásra a feliratok darabszámától függően.

Akciós szórólapok

Az országos terjesztésű szórólapunk évente 14 alkalommal jelent meg, míg a régiós akciós újságok havonta, illetve egyes nagyboltokhoz kapcsolódó szóróanyagok kéthetente.

Műsornépszerűsítési kampányok

Bő félévvel az új műsorkezdések előtt már a kampányterveken dolgoztunk. Preferált hirdetések: Facebook, Google, Youtube, lengőkaros plakát, óriásplakát, combino, citylight és peronreklám. Időnként mozireklámot és rádióreklámot is készítettünk. Mindehhez gondosan felépített kommunikációs tervet is készítettünk, pontos ütemezésekkel, témamegjelöléssel. Ebben sajtóanyagok, saját cikkek és posztok is szerepeltek.

Promóciók

Kuponos akciókat, nyereményjátékokat hirdettünk ünnepekhez, szezonokhoz kötődően. Húsvétra, gyereknapra, nyári szünidőre készültünk ilyen akciókkal. Volt Facebook-nyereményjátékunk, helyszíni szerencsekerekünk, kitűnő tanulókat jutalmazó programunk és a pandémia után az egészségügyben dolgozóknak szóló felajánlásunk is.

Hűségprogramok

Két előadóművészeti intézénynél foglalkoztam hűségprogrammal. Az egyikben a már évekkel korábban kialakított kártyás rendszer megreformálása volt a feladat, a mai igényekhez, feltételekhez, árakhoz történő igazítás, ahol figyelembe vettük a korábbi tapasztalatokat is. A másik intézménynél a hűségprogram kialakítása volt a cél. Tárgyalásokat folytattunk egy hűségprogrammal foglalkozó céggel, hogy a sajátos igényeinkhez alakítsuk a rendszert.

Rendezvényszervezés

Sajtótájékoztatók, olvasópróbák, premierek, konferenciák mellett például a húsvét, a május 1. és a gyereknap kapcsolódó programjanak megszervezése is a feladataim közé tartozott. Bővebben a rendezvényekről itt olvashat.

Nemzetközi fesztivál

Nagyszabású nemzetközi fesztiválokat szerveztünk az egyik előadóművészeti itnézménynél. Bő nyolc-tíz hónappal korábban megkezdődött a munka. Az előadókkal történő megegyezés után következtek a marketinghez kapcsolódó feladatok: szövegek, fotók, grafikai munkák, egyéb megrendelések, közben kampányterv, kommunikációs terv, végül ezek megvalósítása. Összehangolt, jól szervezett munkára volt szükség.

Képzések

Egy kulturális intézményben előadóművészeti témájú tanfolyamokat népszerűsítettünk iskolai plakátok postázásával és online hirdetésekkel. Az EFOP-projektben kulturális közösségfejlesztő képzéseket népszerűsítettünk roadshow-val, illetve kulturális intézményi hálózaton keresztül szóróanyagokkal. Egy oktatási intézménynél hírlevélben és saját online felületeinken hívtuk fel a figyelmet képzéseinkre. Webináriumi képzések népszerűsítésére kuponakciókat is alkalmaztunk az online hirdetések mellett.

Beiskolázási kampány

Felvételi előkészítőnkről szóló tájékoztatónkat emailen küldük ki az iskolákba, és online felületeinken is hirdettük. Ősszel a nyílt nap beharangozásán dolgoztunk, ahol komoly segítséget kaptunk a médiától. Januárban részt vettünk az Educatio Oktatási Szakkiállításon. Decemberben és januárban roadshow-val hívtuk fel magunkra a figyelmet.

Kiállítások

Az Educatio Oktatási Szakkiállítás megszervezése és a folyamatok kézben tartása összetett feladat. A standbérléstől kezdve a grafikai terveken át a megjelenésig, a helyszíni aktivitásokig, szóróanyagokig mindent át kellett gondolni. Más jellegű feladat volt, amikor egyéb kiállításokat kellett népszerűsíteni. Ez utóbbi általában plakátokon, online felületeken történt.

Nyílt napok

Egy oktatási intézmény nyílt napjának megszervezésével is foglalkoztam. Két nagy előadóban zajlottak az előadásaink, a köszöntőket és a felvételivel kapcsolatos bemutatókat pedig kivetítőkön is lehetett nézni a folyosókról. A fiatalok betekintést nyerhettek a műhelymunkákba is. Szóróanyagokat, matricákat osztottunk a megjelenteknek.

Pedagógiai programok

Egy kulturális intézménynél múzeumpedagógiai programok népszerűsítésével foglalkoztunk, egy előadóművészeti intézménynél pedig cirkuszpedagógiával is. Fesztiválokon, iskolai tanórákon, saját szervezésű rendezvényeinken is bemutattuk ezeket. A pandémia alatt hetente online pedagógiai műsort készítettünk az érdeklődés fenntartására, amelyet én szerkesztettem.