Blog

Készítsd el profin!

Szerkesztőguru Blog

Helyesírás – Útmutató

Az iskolapadban úgy éreztem, hogy kiváló helyesíró vagyok. Hiszen ebben jobb voltam másoknál. Aztán elkezdtem a munkát a szerkesztőségben, és kiderült, hogy még nagyon sok mindent meg kell tanulnom. A magyar helyesírás szabályai című kötetet naponta többször vettük kézbe a szerkesztő kollégákkal. Minden irodában ott állt az asztalon. Nem volt…

Pályázat népszerűsítése

Számos pályázati kiírás érkezik hozzánk azzal a kéréssel, hogy tegyük közzé a felületeinken. Egy levél kíséretében elküldik a sok oldalas, teljes pályázatot, mint híranyagot, majd hátradőlnek a karosszékben, hogy megtették, amit lehetett, elküldték mindenfelé népszerűsítés céljából. Ha nem jelenik meg, hát nem jelenik meg, de ők kiküldték, hát nem lehet…

Sajtóközlemény, sajtóanyagírás

Nemzetközi projekten dolgoztunk négy országból, közösen. Szerveztünk egy kiállítást Drezdában. A német partnerektől kaptunk egy kész sajtóközleményt angolul, hogy mindenki fordítsa le a saját nyelvére. Elképedtem, hogyan írnak sajtóanyagot odakinn. Gyakorlatilag újra kellett írnom az egészet. A sajtóközleménynek nem csak az informálás a célja. Az a cél, hogy a szerkesztő…

Kötőjel vagy gondolatjel?

A minap meghallottam egy beszélgetést. Kollégák sajtóanyagot készítettek, és egyikük megkérdezte a másikat: „Rövid vagy hosszú kötőjelet írjunk? Szerinted melyik az elegánsabb?” Szögezzük le: mindig a helyesírás szabályainak kell érvényesülnie, szövegben nincs olyan, hogy „elegánsabb”. A rövid vonal a kötőjel, a hosszú vonal pedig a gondolatjel vagy nagykötőjel. Ez utóbbi…

Robbanjon az eleje!

Figyelemfelkeltő sajtóanyagot, promóciós szöveget vagy bejegyzést szeretnél írni? Ne a klasszikus alany+állítmány+tárgy mondatösszeállításban gondolkodj. A kulcs a szöveg első mondatának első szava lesz. Ez fogja felkelteni az olvasó figyelmét. Az első szavak észlelésekor dől el, hogy továbbolvasunk-e. Példákon mutatom, hogyan ne csináld: Kulcsszó: „különleges” Mit akarunk kiemelni? Azt, hogy különleges…

A sor végén vagy az elején?

A kreatívok elkészítésénél figyelni kell a szövegek sorvégi tördelésére. Amikor a grafikai programba befolyatjuk a szöveget, a program aszerint rendezi el a szavakat egy-egy sorban, ahogyan elférnek. A készítőnek kell gondot fordítania arra, hogy a névelő és a gondolatjel a követkekző sorba kerüljön. Ha egy bekezdésen belül szeretnénk új sorban…

Így írj dátumot a plakátra!

Hiába a csodás kreatív, a kitűnő grafika, na meg a legjobb médiafelületek megvásárlása, ha helyesírási hibákat hagyunk a hirdetéseinkben. A készítők mindent megtesznek azért, hogy a látvány hívogató legyen, de ha nincs a marketing csapat közelében jó helyesíró, észre sem veszik, hogy rendre helytelenül feliratozzák a kreatívokat. A plakátokon, bannereken,…

Életrajzi információk


Egy lapkiadónál kezdtem pályafutásomat, ahol tizenhárom évig dolgoztam szerkesztőként. Több mint tíz éve marketing- és kommunikációs vezetői feladatokat látok el. A kereskedelemben és a kulturális területen is van munkatapasztalatom. Többek közt hűségakciókat, forgalomösztönző promóciókat vezényeltem le, előadóművészeti kampányokat vittem sikerre.

A Szerkesztőguru Blog írójaként több évtizedes tapasztalataimat igyekszem átadni az olvasónak. A Szakdolgozat Okosan elnevezésű weboldalamon pedig a tudományos idényű dolgozat elkészítésének nehézségein próbálom átsegíteni a diplomamunkát készítőket. Szabadidőmben magashegyi túrákon veszek részt, és többször lefutottam már a maratoni távot.